Volejte
549 415 256
Otevřeno
6:15 - 16:45

T.Č. 1. Co zvládnu, co dokážu – od 8.4.2024

Charakteristika:

Vytváření pravdivého obrazu o sobě, svých potřebách, pocitech, možnostech, schopnostech a dovednostech, umět je vyjádřit, prosadit, uplatnit se. Vyjadřování a uspokojování potřeb. Přizpůsobování se sociálnímu chování a prostředí, příprava na roli školáka. Seznámení se s prostředím ZŠ, režimem, pravidly, novou rolí, novými povinnostmi, potřebami. Vedení k ochraně a zlepšování prostředí, rozvíjení schopností, přizpůsobovat se podmínkám vnějšího prostředí a změnám.

Kompetence (to co by mělo dítě znát, vědět, mít zvládnuté na konci předškolního věku):

  • Ví, že když řešení problémů přesahuje jeho síly, má se obrátit o pomoc na osobu ze svého nejbližšího okolí.
  •   Řeší jednoduché problémy, má představu o tom, že většinu problémů může vyřešit více způsoby.
  • Má vytvořeny základní návyky sebeobsluhy a osobní hygieny.
  • Dovede označit svoje potřeby (tělesné, psychické, sociální, etické), přizpůsobit jim své chování.
  • Je schopno elementární spolupráce ve dvojici, ve skupině dětí.

Dílčí cíle (to čemu se dítě učí, k čemu jsou vedeny, co plní, co si osvojují při činnostech v průběhu dne):

  • Uspokojovat osobní potřebu pohybu.
  • Ztotožnit se s podobou svého těla a s vlastním pohlavím.
  • Mít potřebu čistého zevnějšku a úpravy.
  • Samostatně dodržovat pravidla a postupy osobní hygieny a sebeobsluhy.
  • Samostatně se chovat při stolování, kulturně stolovat.
  • Znát způsoby a prakticky zvládat úkony osobní hygieny a sebeobsluhy.
  • Samostatně uspokojovat tělesné potřeby podle individuálně pociťované potřeby (míry) společensky přijatelnou formou.
  • Odhadovat rizika ohrožující jeho bezpečnost.
  • Odhadovat, kdy potřebuje pomoc dospělého.
  • Přistupovat tvořivě ke skutečnosti.
  • Záměrně vnímat a znát názvy věcí, jevů a rozumět obsahu názvů.
  • Rozlišit činnosti, které může dělat samo a které mohou vykonávat jen dospělí.
  • Snižovat závislost na dospělém.
  • Vážit si sebe pro to, co umím.Chovat se autenticky.
  • Hodnotit své chování i chování druhých.
  • Chtít porozumět projevu druhých.
  • Rozumět projevům neverbální komunikace.
  • Rozlišit žalování od potřeby informovat dospělého.
  • Vědět, že když problém přesahuje jeho síly, má požádat o pomoc.
  • Vědět, že je více možností řešení konfliktů.
  • Znát dohodnutá pravidla chování ve skupině.
  • Znát pravidla zdvořilého chování.
  • Chtít spolupracovat ve skupině a se skupinou.
  • Vyvodit některé důsledky ze situací, dějů kolem něj, přizpůsobit tomu své chování.
  • Odhalovat rizika i přínosy zvažovaných řešení.
  •  Konkrétní plán činností je vyvěšen v šatnách jednotlivých tříd.

Na Rybníčku 1700, 666 01 Tišnov

Provozní doba

  • Pondělí - pátek : 6.15 - 16.45